3 February 2012

Som en skållad iller

I en kommentar till förra inlägget undrar Bosse om jag bara cyklar nu för tiden. Njae, riktigt så är det väl inte, jag gör ju mina tafatta fisketurer emellanåt, även om det inte är mycket att skriva hem om. Men enkelt uttryckt, hade fisket på kusten varit bra hade jag troligtvis fiskat som en skållad iller. Tyvärr är fisket inte alls bra. Igår hittade jag den här gamla klubbtidningen nere i källaren. Coverboy är jag och bilden är från då vi fiskade som skållade illrar. Det fanns en anledning till det. Fisket var bra. Öringen på bilden vägde sex-sju kilo men orsakade inget större rabalder bland oss som fiskade då. Så ett tips: i brist på bra fiske är en cykeltur emellanåt välgörande. Vi hörs.



3 comments:

Anonymous said...

Såg kallt ut, precis som i väst jämtland.

//Målarn

Henrik said...

Jo. Det var kallt. 28 dec. Menlösa barns dag.

Bosse said...

Om man bara rantar runt på en cykel kan man inte få fisk. Jag har jagat runt dina fiskeplatser och inte sett dig ute en enda gång!
Bosse